MSR este o organizaţie non-guvernametală caritabilă de cetăţenie britanică, înfiinţată în 1996. Ea a apărut şi a continuat activităţile începute încă din 1990 de Medical Support for Romania.
Activităţile cele mai importante, derulate în parteneriat cu această organizaţie sunt:
– instruirea, atât în ţară cât şi în Marea Britanie, a unui număr important de angajaţi ai Spitalului, în special personal medical. Până în prezent au fost efectuate un număr de circa 90 de vizite în Marea Britanie. Prin intermediul MSR, peste 200 de specialişti, aproape toţi doctori, asistenţi medicali şi ingineri, au făcut aproape 350 de vizite în România, în acelaşi scop.
– prin intermediul MSR, Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău s-a înfrăţit cu două instituţii medicale de prestigiu din Anglia: Spitalul Hincingbrooke, din Huntington, Cambridgeshire, şi Spitalul Addenbrooke’s, din Cambridge
– în cei 18 ani de parteneriat, prin intermediul acestei colaborări, s-au primit echipamente şi materiale sanitare în valoare de circa 3,7 milioane lire sterline, 1,4 milioane lire sterline provenind din donaţii primite de MSR. Cele mai semnificative echipamente şi dotări primite de Spital sunt:
– 6 aparate de raze x, la departamentul de radiologie, între anii 1993 – 1995;
– aparatură urgenţe, în cursul anului 1996;
– utilarea şi remobilarea spălătoriei, în anul 1998;
– server şi echipament informatic, 1999;
– inaugararea noii săli de naşteri: 2001;
– inaugurarea noii secţii de chirurgie pediatrică: 2002;
– echiparea staţiei centrale de sterilizare, inaugurată în mai 2007.
În cadrul acestui parteneriat, Direcţia Judeţeană a Arhivelor asigură consultanţa de specialitate în vederea înfiinţării muzeului, iar Spitalul Judeţean de Urgenţă asigură spaţiul expoziţional şi exponatele. A.R.M.S. asigură entuziasmul şi activitatea de selecţionare a materialelor expuse.
Ca preambul al acestei colaborări, Muzeul a donat Spitalului, prin intermediul A.R.M.S., o serie de litografii şi picturi pe sticlă, în vederea expunerii la Unitatea de primire a urgenţelor, pentru înveselirea atmosferei.
ASOCIAŢIA PENTRU REABILITARE ŞI MODERNIZARE
Îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale este condiţionată, în principal, de două aspecte: pe de o parte, aducerea la standarde moderne, europene, a spaţiilor şi a aparaturii destinate actului medical; pe de altă parte, ameliorarea factorului uman, adică profesionalizarea şi responsabilizarea personalului implicat direct şi indirect în prestarea actului medical.
Ideea înfiinţării acestei Asociaţii aparţine Managerului Spitalului, dl. Ioan F. Mureşan. Ea s-a concretizat în urma consultării şi încercării de implicare a tuturor factorilor responsabili la nivel judeţean şi local: Consiliul Judeţean, Primăria Municipiului Zalău, alte instituţii publice, precum şi a factorilor economici puternici la nivel judeţean. Nu în ultimul rând a contat exemplul grăitor pe care l-a dat de-a lungul ultimilor 15 ani Fundaţia „Medical Support in Romania”, care prin activitatea ei a reuşit să participe la modernizarea şi reabilitarea unor secţii de bază ale Spitalului: Staţia Centrală de Sterilizare, etc., în valoare totală de peste 3,7 milioane lire sterline.
La începutul anului 2008 s-a reuşit constituirea Asociaţiei, ai cărei membri fondatori fac parte atât din colectivul Spitalului: Ioan F. Mureşan – manager, Augustin Pop – medic, Vanda Călinici – medic, Valeriu Botnari – medic, Antonica Filip – director financiar, Matei Kirr – director de îngrijiri, Ambrozie Marian – consilier juridic, cât şi din exterior: Adriana şi Dorel Labo, S.C. MEDICA DORU S.R.L., Rotary Club. Nu este de neglijat faptul că însuşi Spitalul Zalău face parte din rândul membrilor fondatori.
Scopul principal al Asociaţiei, conform Statutului aprobat al acesteia, este susţinerea activităţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău prin atragerea de fonduri şi derularea de programe în acest sens; îmbunătăţirea calităţii actului medical şi creşterea gradului de satisfacţie a pacientului faţă de activitatea Spitalului.
Asociaţia a demarat o serie de proiecte pentru îndeplinirea scopului ei.Poate cel mai important este campania iniţiată la începutul anului 2008 pentru recuperarea procentului de 2 % din impozitul datorat statului, care poate fi direcţionat spre o organizaţie non-profit. În urma acestei campanii am reuşit să adunăm peste 1.000 de adeziuni, atât din cadrul salariaţilor Spitalului, cât şi din exterior.
Un alt proiect în care s-a implicat Asociaţia, alături de Spital, este înfiinţarea unui muzeu al activităţii medicale sălăjene, care va fi inaugurat cu ocazia aniversării a 30 de ani de la înfiinţarea Spitalului Judeţean Zalău. Acest proiect este sprijinit şi de Arhivele Statului şi de Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău.
În parteneriat cu Spitalul, s-a accesat Proiectul Formare profesională şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii , conform Ghidului Solicitantului pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor umane, Axa Prioritară 3, Domeniul major de intervenţie 3.2.
Date de contact:
Asociaţia pentru Reabilitarea şi Modernizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău A.R.M.S.
Adresa: Zalău, str. Simion Bărnuţiu nr. 67, jud. Sălaj, România
Cont IBAN: RO07RNCB0214098014060001, BCR Zalău
Cod de Identificare Fiscală (C.I.F.): 23276871
Adresă E-mail: ARMS_SJ@yahoo.com
Persoane de contact: Ambrozie Marian, tel. 0746.211201;
ASOCIAŢIA SPRIJIN INDEPENDENT PENTRU SPITALUL ZALAU
Asociaţia Sprijin Independent Pentru Spitalul Zalău este o organizaţie apolitică, neguvernamentală, nonprofit, fără scop lucrativ, infiintata in ianuarie 2010, cu sediul in Zalau, str. Simion Barnutiu, nr. 67.
Asociaţia are ca scop principal creşterea responsabilităţii cadrelor medicale faţă pacienţi, reprezentarea pacienţilor şi susţinerea drepturilor pacienţilor în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău, în vederea susţinerii acţiunilor şi găsirii măsurilor adecvate care să asigure un climat stabil de lucru în spital caracterizat în şi mai mare măsură de preocuparea pentru permanenta compatibilizare a performanţelor profesionale cu necesitatea asigurării satisfacţiei pacientului în legătură cu activitatea medicală de care beneficiază.
Principalele acţiuni pe care asociaţia le desfăşoara pentru realizarea scopului său, sunt:
– stabilirea unei strategii privind reprezentarea şi spijinirea pacienţilor în diferitele aspecte privind activităţile personalului Spitalului judeţean de urgenţă Zalău;
– organizarea de campanii de informare şi consiliere privind modalitatea de abordare a pacienţilor de către cadrele medicale, drepturile şi obligaţiile pacienţilor;
– colaborarea cu organizaţii şi persoane private din ţara şi străinătate, preocupate de aceeaşi problematică;
– influenţarea structurilor administrative şi economice în vederea adoptării de decizii responsabile faţă de persoanele ce au nevoie de ajutor medical;
– informarea pacienţilor şi aparţinătorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile lor;
– atragerea si directionarea de resurse : umane, financiare si materiale pentru a servi scopului asociatiei, respectiv cresterea calitatii serviciilor medicale si cresterii gradului de satisfactie a pacientilor Spitalului Judetean de Urgenta Zalau.
Pentru a ne continua activitatea, avem nevoie si de ajutorul tau! Nu te costa nimic!
Directioneaza 2% din impozitul pe venitul global pentru sustinerea actiunilor Asociatiei Sprijin Independent pentru Spitalul Zalau.
Pentru acest lucru, trebuie sa completati in formularul privind impozitul pe venit, urmatoarele informatii la rubrica 2%:
Numele organizatiei: Asociatia Sprijin Independent pentru Spitalul Zalau
Codul de identificare fiscala: 26572960
Contul bancar IBAN: RO 54 RZBR 0000 0600 1237 3711
Suntem tot timpul aici pentru o intalnire cu dumneavoastra! Contactati-ne:
Spitalul Judetean de Urgenta Zalau
( la parter, langa secretariat )
str. Simion Barnutiu, nr. 67
Zalau, Salaj, cod 450129
Tel. 0260 616 920, int. 142
E-mail:asiszalau@yahoo.com
reprezentantulpacientului@yahoo.com
Web site: asisz.salaj.ro